Bekendtgørelse om indbetaling af ATP-bidrag for modtagere af fleksløntilskud § 4

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 1450 af 04. december 2023

Kommunens indbetaling til ATP
§ 4

ATP-bidraget opkræves kvartalsvis af Arbejdsmarkedets Tillægspension. Opkrævningen sendes af Arbejdsmarkedets Tillægspension til kommunen via digital post. Ved indbetaling af bidraget til Arbejdsmarkedets Tillægspension skal anvendes den af Arbejdsmarkedets Tillægspension anviste betalingskanal. Dette kan være den betalingskanal, som fremgår af opkrævningen, Informationsservice, Betalingsservice eller en tilsvarende betalingsløsning. Ved betaling via Betalingsservice overføres beløbet automatisk til Arbejdsmarkedets Tillægspension. Indbetalingen skal ske under det særlige SE-nummer, der anvendes til udbetaling af fleksløntilskuddet.

Stk. 2  Bidragene efter § 1 forfalder til betaling den 1. juli (for 1. kvartal), 1. oktober (for 2. kvartal), 1. januar (for 3. kvartal) og 1. april (for 4. kvartal). Kommunen betaler det samlede bidrag til Arbejdsmarkedets Tillægspension.

Stk. 3 Såfremt bidragene forfalder til betaling på en banklukkedag, anses forfald for den førstkommende bankdag.

Stk. 3 Hvis kommunen ikke indbetaler bidraget rettidigt, skal den fra forfaldsdagen betale renter med den rentesats, der til enhver tid er fastsat i medfør af § 5 i renteloven. Renterne opkræves af Arbejdsmarkedets Tillægspension.