Bekendtgørelse om indbetaling af ATP-bidrag ved udbetaling af dagpenge efter lov om sygedagpenge og efter barselsloven § 7

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 1664 af 12. december 2023

Kommunernes eller Udbetaling Danmarks indbetaling og indberetning til ATP
§ 7

Det samlede ATP-bidrag efter § 1, stk. 3, forfalder til betaling den 1. juli (for 1. kvartal), 1. oktober (for 2. kvartal), 1. januar (for 3. kvartal) og 1. april (for 4. kvartal).

Stk. 2 ATP-bidraget opkræves kvartalsvis af Arbejdsmarkeds Tillægspension. Opkrævningen sendes af Arbejdsmarkedets Tillægspension til kommunen eller Udbetaling Danmark Danmark via digital post. Ved indbetaling af bidraget til Arbejdsmarkedets Tillægspension skal kommunen eller Udbetaling Danmark anvendes den af Arbejdsmarkedets Tillægspension anviste betalingskanal. Dette kan være den betalingskanal, som fremgår af opkrævningen, Informationsservice, Betalingsservice eller en tilsvarende betalingsløsning. Ved betaling via Betalingsservice overføres beløbet automatisk til Arbejdsmarkedets Tillægspension. Indbetalingen skal ske på de særlige SE-numre, der henholdsvis anvendes til udbetaling af sygedagpenge eller barselsdagpenge.

Stk. 3 Såfremt bidragene forfalder til betaling på en banklukkedag, anses forfald for den førstkommende bankdag.

Stk. 4 Hvis kommunen eller Udbetaling Danmark ikke indbetaler bidraget rettidigt, skal den indbetalende myndighed fra forfaldsdagen betale renter med den rentesats, der til enhver tid er fastsat i medfør af § 5 i renteloven.