14 dages gratis
Prøveabonnement
Bekendtgørelse om kvalitetsstandard for kvindekrisecentre efter § 109 i lov om social service § 2
Denne § er fra den opdaterede og konsoliderede version af denne bekendtgørelsen og bygger på bekendtgørelse nr. 631 af 15. juni 2006. Eventuelle senere ændringsbekendtgørelser er implementeret i det omfang, de er trådt i kraft.
§2 Kvalitetsstandarden for kvindekrisecentre jfr. § 1, skal som minimum omfatte en beskrivelse af følgende områder:
-
1) Antallet af pladser i det enkelte krisecenter og de fysiske rammer i krisecentret.
-
2) Den overordnede målsætning for kvindekrisecentrenes virksomhed.
-
3) En beskrivelse af de ydelser og tilbud, der tilbydes kvinder og børn på krisecentrene i amtet.
-
4) Opholds- og kostbetaling for kvinder og børn, der opholder sig på krisecentre.
-
5) Procedurer for, hvorledes borgeren kan henvende sig til et kvindekrisecenter, og hvem der kan få ophold på et kvindekrisecenter.
-
6) Fællesfaciliteter på krisecentrene.
-
7) Personalepolitik, herunder målsætning for kompetenceniveau og efteruddannelse for personalet på krisecentrene.
Stk. 2 Kommunalbestyrelsen oplyser endvidere om den fremtidige indsats på kvindekrisecenterområdet.
Stk. 3 Kommunalbestyrelsen skal derudover informere om følgende forhold:
-
1) Værdier og normer, som indsatsen bygger på.
-
2) Brugerindflydelse og eventuelle beboerråd.
For at skrive og dele noter skal du være oprettet som bruger og have abonnement.
Du kan se hvordan noterne og andre funktioner og værktøjer fungerer på markedsføringsloven.
Skriv en note