Bekendtgørelse om obligatorisk digital selvbetjening vedrørende ansøgninger og meddelelser m.v. om sociale ydelser m.v. § 12

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 1584 af 07. juli 2021

Klage
§ 12

Kommunalbestyrelsens afgørelser efter § 7 kan påklages til Ankestyrelsen efter reglerne i kap. 10 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område, jf. § 6, stk. 2, i lov om Seniorpensionsenheden.

Stk. 2 Hvis en borger klager over en afgørelse efter § 7 vedrørende en ansøgning eller meddelelse m.v., skal Seniorpensionsenheden behandle ansøgningen eller meddelelsen m.v., som indgives under klagesagens behandling, selvom den ikke er indgivet digitalt.

Stk. 3 Kommunalbestyrelsen skal hurtigst muligt give Seniorpensionsenheden besked om klager efter stk. 1 og om Ankestyrelsens afgørelse.