Bekendtgørelse om onlinekasino § 25

Denne konsoliderede version af bekendtgørelse om onlinekasino er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 1274 af 29. november 2019,
som ændret ved bekendtgørelse nr. 1010 af 25. maj 2021, bekendtgørelse nr. 19 af 10. januar 2022 og bekendtgørelse nr. 720 af 24. maj 2022

§ 25

Tilladelsesindehaver skal informere om muligheden for registrering i registret over frivilligt udelukkede spillere på Spillemyndighedens hjemmeside, jf. § 24, og skal formidle adgang til registret.

Stk. 2 Ved oprettelse af en ny spiller skal tilladelsesindehaver konsultere registret for at påse, at den pågældende spiller ikke er registreret i registret. Er en spiller registreret i registret, skal oprettelse af spilleren afvises af tilladelsesindehaver.

Stk. 3 Tilladelsesindehaver skal ved spillerens login til spilsystemet konsultere registret for at påse, at spilleren ikke er blevet registreret i registret. Er en spiller registreret i registret, skal spilleren nægtes adgang til at spille.

Stk. 4 Får tilladelsesindehaver kendskab til, at en spiller er registreret i registret som endeligt udelukket, skal tilladelsesindehaver lukke spillerens spilkonto og afslutte kundeforholdet.

Stk. 5 Tidligst 24 timer inden tilladelsesindehaver udsender markedsføring til en spiller, skal tilladelsesindehaveren konsultere registret for at påse, om spilleren står registreret i registret. Er spilleren registeret i registeret, må tilladelsesindehaver ikke sende markedsføring til denne.

Stk. 6 Stk. 1-5 gælder ikke for spillere, der i henhold til § 2, stk. 4, er blevet registreret som kunder uden cpr-nummer.