Bilag 1 b

Bilag

Andre bilag

  • Bilag 1 a (Børne- og ungehjem, herunder delvis lukkede afdelinger eller døgninstitutioner, sikrede døgninstitutioner eller særligt sikrede afdelinger på sikrede døgninstitutioner)

  • Bilag 1 b (Specialiserede plejefamilier)

  • Bilag 1 c (Undersøgelse af person og opholdsrum på sikrede døgninstitutioner eller særligt sikrede afdelinger ved anbringelse, besøg eller fravær)

Specialiserede plejefamilier
Bilag 1 b
Registrering og indberetning af magtanvendelse
I henhold til
bekendtgørelse om voksenansvar for anbragte børn og unge
Bilag 1 b
Specialiserede plejefamilier
DET ER ALENE OPLYSNINGERNE I DE BLÅ FELTER, DER SKAL UDFYLDES OG INDBERETTES
Alle blå felter skal udfyldes.
Det bemærkes, at lovhenvisninger er til lov om voksenansvar for anbragte børn og unge.

1. Generelle oplysninger
Kontrakthavende plejeforælders navn
 
Adresse
 

2. Oplysninger om hvem der foretog indgrebet
Navn
 

3. Oplysninger om barnet /den unge
Navn:
 
Alder:
 
Dato for anbringelse i plejefamilien:
 
Anbragt af
□ Børne- og ungeudvalget/kommunalbestyrelsen
□ Ungdomskriminalitetsnævnet

4. Dato, tid og sted for indgrebet
Indgreb påbegyndt
Dato
 
Kl.
 
Indgreb afsluttet
Dato
 
Kl.
 

5. Sted for indgrebet
Indgrebet er foregået
□ I hjemmet
□ Uden for hjemmet
Nærmere angivelse af sted:
Fx den unges værelse, opholdsrum. Ved indgreb uden for plejefamiliens hjem angives adresse eller stedets betegnelse.

6. Oplysninger om indgrebet
Angiv type af indgreb, som blev foretaget?
□ Afværgehjælp, ved at fastholde og/eller føre for at afværge beskadigelse af ting, jf. lovens § 8.
□ Magtanvendelse i øvrigt

Beskriv kort og begrund nødvendigheden af indgrebet
Beskriv og begrund nødvendigheden af indgrebet.

7. Inddragelse af barnet eller den unge

Barnets eller den unges redegørelse for forløbet er vedlagt indberetningen.
□ Ja
□ Nej
ELLER hvis redegørelse ikke er vedlagt
 
Kort resume af barnets eller den unges opfattelse af forløbet og af registreringen, og som er godkendt af barnet eller den unge. Dato og tidspunkt for barnets eller den unges godkendelse anføres.

8. Plejeforælderens vurdering af indgrebet og kommentarer til registreringen
 

9. Dato og plejeforældres underskrift
Dato:
Underskrift

10. Registrering af indberetning og orientering
Kopi af indberetningsskema
Sendt dato:
Sendt kl:

Til barnets eller den unges handlekommune
   
Til socialtilsynet
   
Orientering om episoden
Dato:
Til forældremyndighedsindehaveren eller den uledsagede udlændings repræsentant
 

Eventuelle supplerende oplysninger til internt brug på anbringelsesstedet

Det er valgfrit for den specialiserede plejefamilie om nedenstående oplysninger udfyldes

a. Eventuel refleksion og supplerende oplysninger
Beskriv, hvorvidt der ved refleksion er elementer i forløbet, der eventuelt kunne være håndteret anderledes.
 

b. Eventuelle supplerende oplysninger
Supplerende oplysninger af betydning for indgrebet
Beskriv forhold af betydning for episoden, fx hændelser i den senere tid i barnets/den unges liv eller særlige forhold i den kommunale plejefamilie.
Opfølgning i forhold til barnet/den unge.
Beskriv hvordan I som plejefamilie har fulgt op på episoden ift. barnet eller den unge.
Opfølgning i plejefamilien.
Beskriv hvordan hændelsen/indgrebet er evalueret/planlægges evalueret af plejeforældrene.
Fremtidige planlagte eller iværksatte indsatser
Beskriv hvorvidt og hvordan plejefamilien som opfølgning på episoden har planlagt eller iværksat foranstaltninger for at forebygge lignende situationer fremover.
Opfølgning i forhold til andre børn og unge, der har overværet magtanvendelsen
Beskriv hvorvidt og hvordan der er fulgt op over for andre børn og unge, der har overværet episoden.
Andre supplerende oplysninger eller kommentarer