Bilag 1 c

Bilag

Andre bilag

  • Bilag 1 a (Børne- og ungehjem, herunder delvis lukkede afdelinger eller døgninstitutioner, sikrede døgninstitutioner eller særligt sikrede afdelinger på sikrede døgninstitutioner)

  • Bilag 1 b (Specialiserede plejefamilier)

  • Bilag 1 c (Undersøgelse af person og opholdsrum på sikrede døgninstitutioner eller særligt sikrede afdelinger ved anbringelse, besøg eller fravær)

Undersøgelse af person og opholdsrum på sikrede døgninstitutioner eller særligt sikrede afdelinger ved anbringelse, besøg eller fravær
Bilag 1 c
Registrering og indberetning af magtanvendelse
I henhold til
bekendtgørelse om voksenansvar for anbragte børn og unge
Bilag 1 c
Undersøgelse af person og opholdsrum på sikrede døgninstitutioner eller særligt sikrede afdelinger ved anbringelse, besøg eller fravær
DET ER ALENE OPLYSNINGERNE I DE BLÅ FELTER, DER SKAL UDFYLDES OG INDBERETTES
Alle blå felter skal udfyldes.
Det bemærkes, at lovhenvisninger, med mindre andet fremgår direkte af skemaet, er til lov om voksenansvar for anbragte børn og unge.

1. Generelle oplysninger om institutionen
Institutionens navn
 
Adresse
 
Lederens navn
 
Stedfortræders navn
 

2. Oplysninger om den/de involverede ansatte
Oplysninger om de(n) ansatte, der foretog indgrebet
Stilling og navn
Stilling
Navn

3. Oplysninger om barnet/den unge
Navn:
 
Alder:
 

Anbragt af
□ Børne- og ungeudvalget/kommunalbestyrelsen
□ Retten
□ Ungdomskriminalitetsnævnet
   
□ efter barnets lov
   
   
□ efter udlændingeloven
   

4. Dato og tidspunkt for indgrebet
Dato og tidspunkt
Dato
 
Kl.
 

5. Oplysninger om indgrebet
□ Undersøgelse af opholdsrum ved anbringelse, besøg eller fravær, jf. lovens § 16, stk. 2.
□ Klap uden på tøjet og undersøgelse af lommer og sko samt aftagning af overtøj, hovedbeklædning og sko, jf. lovens § 16, stk. 4.
□ Kropsvisitation i form af undersøgelse af kroppens overflader, jf. lovens § 16, stk. 5.
□ Effekter taget i bevaring, jf. lovens § 16, stk. 6.

Beskriv kort og begrund nødvendigheden af indgrebet
Beskriv og begrund nødvendigheden af indgrebet.

6. Inddragelse af barnet eller den unge

Barnets eller den unges redegørelse for forløbet er vedlagt indberetningen.
□ Ja
□ Nej
ELLER hvis redegørelse ikke er vedlagt
 
Kort resume af barnets eller den unges opfattelse af forløbet og af registreringen, og som er godkendt af barnet eller den unge. Dato og tidspunkt for barnets eller den unges godkendelse anføres.

7. Lederens/stedfortræderens vurdering af indgrebet og kommentarer til registreringen
 

8. Dato og klokkeslæt samt leders eller stedfortræders underskrift
Dato:
 
Kl:
 
Underskrift

Registrering af indberetning og orientering
Kopi af indberetningsskema
Sendt dato:
Sendt kl:


Til barnets eller den unges handlekommune
   
Til socialtilsynet
   
Orientering om episoden
Dato:
Til kommunal eller regional driftsherre
 
Til forældremyndighedsindehaveren eller den uledsagede mindreåriges repræsentant