Bilag 4

Bilag

Andre bilag

  • Bilag 1 (TILGÆNGELIGHEDSKRAV FOR PRODUKTER OG TJENESTER)

  • Bilag 2 (VEJLEDENDE IKKEBINDENDE EKSEMPLER PÅ MULIGE LØSNINGER, DER BIDRAGER TIL AT OPFYLDE TILGÆNGELIGHEDSKRAVENE I BILAG 1)

  • Bilag 3 (PROCEDURE FOR OVERENSSTEMMELSESVURDERING — PRODUKTER)

  • Bilag 4 (OPLYSNINGER OM TJENESTER, DER OPFYLDER TILGÆNGELIGHEDSKRAVENE)

  • Bilag 5 (KRITERIER FOR VURDERING AF UFORHOLDSMÆSSIG STOR BYRDE)

  • Bilag 6 (EU-OVERENSSTEMMELSESERKLÆRING)

OPLYSNINGER OM TJENESTER, DER OPFYLDER TILGÆNGELIGHEDSKRAVENE
Bilag 4
1. Tjenesteyderen skal i de almindelige betingelser eller et tilsvarende dokument afgive oplysninger om vurderingen af, hvordan tjenesten opfylder de tilgængelighedskrav, der er omhandlet i § 6. Oplysningerne skal omfatte en beskrivelse af de relevante krav og, i det omfang det er relevant for vurderingen, af tjenestens udformning og brug. Forbrugeroplysningskravene i direktiv 2011/83/EU skal opfyldes, og oplysningerne skal, hvor det er relevant, indeholde følgende elementer:
 
a)
en generel beskrivelse af tjenesten i tilgængelige formater
 
b)
de beskrivelser og forklaringer, der er nødvendige for at forstå, hvordan tjenesten skal bruges
 
c)
en beskrivelse af, hvordan tjenesten opfylder de relevante tilgængelighedskrav i bilag 1.
 
2. For at efterleve dette bilags punkt 1 kan tjenesteyderen helt eller delvis anvende de harmoniserede standarder og tekniske specifikationer, hvis referencer er offentliggjort i Den Europæiske Unions Tidende.
 
3. Tjenesteyderen skal forelægge oplysninger, som godtgør, at det ved processen for levering af tjenesten og overvågningen heraf sikres, at tjenesten er i overensstemmelse med dette bilags punkt 1 og med de relevante krav i denne lov og regler fastsat i medfør heraf.