E-handelsloven § 9

Denne konsoliderede version af e-handelsloven er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringslove i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Lov om tjenester i informationssamfundet, herunder visse aspekter af elektronisk handel

Lov nr. 227 af 22. april 2002,
som ændret ved lov nr. 569 af 10. maj 2022 og lov nr. 1765 af 28. december 2023

Identifikation af kommerciel kommunikation
§ 9

Al kommerciel kommunikation, der er en del af eller udgør en informationssamfundstjeneste, skal udformes og præsenteres, så det tydeligt fremgår, at der er tale om kommerciel kommunikation. Det skal tydeligt fremgå, på hvis vegne den kommercielle kommunikation udsendes.

Stk. 2 Når reklametilbud som for eksempel rabatter, tilgift og gaver er tilladt, skal betingelserne for deltagelse i disse foranstaltninger være let tilgængelige og fremlægges klart og tydeligt. Betingelserne i 1. pkt. finder tilsvarende anvendelse på salgsfremmende konkurrencer og spil, der er tilladt.