Sag anlægges ved indlevering af klageskrift til den kommunale og regionale tjenestemandsret.
Stk. 2 Klageskriftet skal indeholde
-
1) parternes navn og adresse,
-
2) klagerens påstand,
-
3) en kort fremstilling af de kendsgerninger, hvorpå påstanden støttes, og
-
4) angivelse af de dokumenter og andre beviser, som klageren agter at påberåbe sig.
Stk. 3 Sekretæren sender snarest muligt et eksemplar af klageskriftet med bilag til indklagede og opfordrer samtidig denne til at afgive svarskrift med eventuelle bilag. Om fornødent lader sekretæren klageskriftet forkynde for indklagede efter retsplejelovens regler om forkyndelse.
Stk. 4 Svarskriftet skal indeholde
-
1) indklagedes påstand,
-
2) en kort fremstilling af de kendsgerninger, hvorpå påstanden støttes, og
-
3) angivelse af de dokumenter og andre beviser, indklagede vil påberåbe sig.