Lov om revision af den kommunale inddeling § 19

Den konsoliderede version af denne lov er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringslove i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Lov nr. 540 af 24. juni 2005,
jf. lovbekendtgørelse nr. 71 af 23. januar 2024

Opgaver m.v.
§ 19

Sammenlægningsudvalget skal i sammenlægningsudvalgets funktionsperiode

  • 1) vedtage de nærmere regler om styrelsen af den nye kommunes anliggender i en styrelsesvedtægt, jf. § 2, stk. 2 og 3, i lov om kommunernes styrelse,

  • 2) vedtage den nye kommunalbestyrelses forretningsorden, jf. § 2, stk. 4, i lov om kommunernes styrelse,

  • 3) vedtage den nye kommunes budget for 2007,

  • 4) antage en sagkyndig revision for den nye kommune, jf. § 42, stk. 1, i lov om kommunernes styrelse,

  • 5) fastsætte de nærmere regler for indretningen af den nye kommunes kasse- og regnskabsvæsen i et regulativ, jf. § 42, stk. 7, i lov om kommunernes styrelse,

  • 6) fastsætte de nærmere regler for den nye kommunes revision i et revisionsregulativ,

  • 7) træffe bestemmelse om indretning af den nye kommunes administration, herunder ansættelse og afskedigelse af personale hertil,

  • 8) træffe bestemmelse om ophævelse af samarbejder mellem kommunalbestyrelserne i kommuner, der indgår i den nye kommune, herunder bestemmelse om ophævelse af kommunale samarbejder, jf. § 60 i lov om kommunernes styrelse, mellem sådanne kommuner,

  • 9) træffe bestemmelse om opsigelse eller ændring af aftaler, herunder aftaler om kommunale samarbejder, jf. § 60 i lov om kommunernes styrelse, med virkning for den nye kommune,

  • 10) træffe bestemmelse om den nye kommunes eventuelle deltagelse i samarbejder med andre,

  • 11) træffe beslutninger i overensstemmelse med de i medfør af §§ 20-23 fastsatte regler vedrørende beslutninger om væsentlige dispositioner, der træffes af kommunalbestyrelsen i kommuner, der skal indgå i en sammenlægning,

  • 12) i henhold til lov om visse proceduremæssige spørgsmål i forbindelse med kommunalreformen med virkning for den nye kommune indgå i forhandlinger om og træffe beslutning om vedtagelse eller forkastelse af aftaleudkast og mæglingsforslag vedrørende aktiver og passiver, rettigheder og pligter samt ansatte, der som følge af en ændret opgavefordeling skal overføres til den nye kommune, og

  • 13) træffe andre beslutninger, der er nødvendige med henblik på at forberede oprettelsen af den nye kommune samt tilførslen af nye opgaver til den nye kommune.