Bøger, som nævner Varemærkeloven § 4

Varemærkerettens indhold

- Side 416 -

...markedsføringsloven, og at der nu forelå en risiko for forveksling. Højesteret fandt imidlertid, at der netop ved ordene »handicap« og »idræt« var en tilstrækkelig stor forskel imellem de to foreningsnavne, og at disse ord netop på en relevant og naturlig måde adskilte organisationernes hovedinteresser. Dansk Handicap Forbund blev derfor frikendt.

Læs på Jurabibliotek


(...)

- Side 417 -

...ved at bruge Rolex-betegnelsen som forretningsbetegnelse, »butiksfacade« og adresse på internettet gik videre end nødvendigt var for at reklamere for sit salg af Rolex-ure. Sagen ligner på mange måder den føromtalte Arsenal-sag, men Sø- og Handelsretten fandt det som nævnt ikke fornødent at gå ind i en egentlig diskussion om risiko for forveksling.

Læs på Jurabibliotek

(...)

...god markedsføringsskik, jf. markedsføringslovens § 1 (nu § 3). Højesteret nåede dog til det modsatte resultat, idet man fandt, at navnet Mac Allan klart adskilte sig fra navnet McDonaldʼs, og at anvendelsen af »Mc« eller »Mac« som forstavelse til et navn som Mac Allan ikke medførte, at der var risiko for forveksling. Højesteret afviste tillige, at

Læs på Jurabibliotek