Kapitel 5 Registrering af medarbejderinvesteringsselskaber
Anmeldelse af en stiftelse skal for medarbejderinvesteringsselskabet mindst angive følgende:
-
1) Navn og eventuelle binavne.
-
2) Branche og eventuelle bibrancher.
-
3) Adresse og hjemstedskommune.
-
4) Stiftelsesdato, formål og seneste vedtægtsdato.
-
5) Regnskabsår og første regnskabsperiode.
-
6) Ledelsesmedlemmer, jf. § 17.
-
7) Virksomhedsdeltageren, jf. § 17.
-
8) Tegningsberettigede personer, jf. § 17.
-
9) Revisor, jf. § 17.
-
10) Lønorganisationens godkendelse af aftale om medarbejderinvesteringsselskabet samt dokumentation for resultatet af afstemningen.
Stk. 2 Anmeldelsen skal vedlægges selskabets daterede vedtægt og dokumentation for den lovlige vedtagelse heraf (stiftelsesdokument el.lign.).
Anmeldelse af ændring af vedtægter eller et andet registreret forhold skal vedlægges dokumentation for ændringens lovlige vedtagelse (protokoludskrift) og eventuelt samtykke fra virksomhedsdeltageren, jf. § 12, stk. 2, i lov om medarbejderinvesteringsselskaber. Ved enhver vedtægtsændring skal nye daterede vedtægter med den fuldstændige ordlyd i den nye affattelse vedlægges anmeldelsen.
Stk. 2 Ændres medlemmer af ledelsen eller revisor, finder § 17 tilsvarende anvendelse.
Stk. 3 Ændring af bopælsadresse for personer med et dansk CPR-nummer med folkeregisteradresse i Danmark skal ikke anmeldes.
Anmeldelse af et medarbejderinvesteringsselskabs beslutning om at træde i likvidation skal vedlægges dokumentation for beslutningens lovlige vedtagelse (protokoludskrift) og samtykke fra virksomhedsdeltageren.
Anmeldelse af endelig likvidation af et medarbejderinvesteringsselskab skal vedlægges dokumenter som nævnt i denne bekendtgørelses § 45, stk. 1, nr. 1-2.
Anmeldelse af genoptagelse af et medarbejderinvesteringsselskab, som er under tvangsopløsning, skal mindst angive følgende:
Stk. 2 Anmeldelsen skal vedlægges dokumenter som er nævnt i denne bekendtgørelses § 26, stk. 2, nr. 1-2 og 4-5.