- Side 268 -
...Erhvervsstyrelsen godkender, at oplysninger bekræftes af en advokat eller anden sagkyndig. I så fald vil der ikke være tale om en erklæring efter § 8, stk. 3, da denne alene indeholder hjemmel til revisorerklæringer, men et forhold, der vil indgå i Erhvervsstyrelsens generelle vurdering af, om betingelsen for at kræve en revisorerklæring er til stede.
- Side 269 -
...forarbejderne, men nævnes udtrykkelig i forhold til årsregnskabslovens § 159 d, jf. FT 2019-20, tillæg A, L 110 som fremsat, s. 38, som forarbejderne til investeringsscreeningsloven henviser til, jf. FT 2020-21, tillæg A, L 191 som fremsat, s. 78, h. sp., og som må anses for et udslag af det almindelige forvaltningsretlige proportionalitetsprincip.
- Side 270 -
...159 d, som forarbejderne henviser til, jf. FT 2020-21, tillæg A, L 191 som fremsat, s. 78, v. sp., hvor det netop er uafhængighedsdefinitionen i årsregnskabslovens § 24, der finder anvendelse, jf. FT 2019-20, tillæg A, L 110 som fremsat, s. 38, h. sp. Procedurebekendtgørelsens indhold er dermed i overensstemmelse med forudsætningerne i forarbejderne.
...uforholdsmæssig. I forhold til det første tilfælde, så gælder det samme utvivlsomt efter investeringsscreeningsloven, da Erhvervsstyrelsen i så fald vil have handlet ansvarspådragende. I forhold til det andet tilfælde, er dette noget, der må indgå i den samlede vurdering af, om der overhovedet proportionalitetsmæssigt er behov for en revisorerklæring.