I den seneste lovbekendtgørelse på retsinformation (LBK nr 1110 af 10/10/2014) er teksten i nr. 3 og 4 i §23b, stk. 1 ved en fejl blevet lagt sammen i nr. 3. Der er også fejlagtigt skrevet "skrifteligt" i stedet for "skriftligt" i nr. 9 (som altså på grund af førnævnte fejl er nr. 8 i LBK 1110).
Se §8, nr. 2 i LOV nr 1556 af 21/12/2010 og §15, nr. 1 i LOV nr 268 af 25/03/2014, der begge ændrer §23b.
Arbejdsmarkedets Tillægspension skal have effektive former for virksomhedsstyring, herunder
-
1) en klar organisatorisk struktur med en veldefineret, gennemskuelig og konsekvent ansvarsfordeling,
-
2) en god administrativ og regnskabsmæssig praksis,
-
3) skriftlige forretningsgange for alle de væsentlige aktivitetsområder,
-
4) effektive procedurer til at identificere, forvalte, overvåge og rapportere om de risici, som Arbejdsmarkedets Tillægspension er eller kan blive udsat for,
-
5) de ressourcer, der er nødvendige for den rette gennemførelse af Arbejdsmarkedets Tillægspensions aktiviteter efter denne lov, og en hensigtsmæssig anvendelse af disse,
-
6) procedurer med henblik på adskillelse af funktioner i forbindelse med håndtering og forebyggelse af interessekonflikter,
-
7) fyldestgørende interne kontrolprocedurer,
-
8) betryggende kontrol- og sikringsforanstaltninger på it-området og
-
9) en skriftlig lønpolitik, der er i overensstemmelse med og fremmer en sund og effektiv risikostyring.
Stk. 2 Finanstilsynet fastsætter efter forhandling med beskæftigelsesministeren nærmere regler om de foranstaltninger, Arbejdsmarkedets Tillægspension skal træffe for at have effektive former for virksomhedsstyring, jf. stk. 1. Bekendtgørelse om lønpolitik og aflønning i Arbejdsmarkedets Tillægspension Bekendtgørelse om ledelse og styring af Arbejdsmarkedets Tillægspension