Apotekere og apotekspersonale skal ved ekspedition af en elektronisk recept såvel som papir-, telefon- eller telefaxrecept og udlevering til borgerne, indberette følgende:
-
1) Ekspeditionsstedets P-nummer.
-
2) Den enkelte ordinations ordinationsnummer, og den enkelte recepts ekspeditionsnummer.
-
3) Ekspeditionstidspunkt.
-
4) Borgerens personnummer eller et entydigt identifikationsnummer og fødselsdato, for borgere der ikke har et personnummer.
-
5) Identifikation af den enkelte ekspedient (brugeridentifikation).
-
6) Lægens eller tandlægens ydernummer eller kode for sygehusafdeling, hvor lægen har et sådan.
-
7) Lægens ellers tandlægens autorisations-ID, hvor oplyst. Ved manglende oplysning indberettes et erstatningsnummer.
-
8) Varenummer og antal af det udleverede lægemiddel, cannabisslutprodukt eller vaccine.
-
9) Navn på udleveret lægemiddel, cannabisslutprodukt eller vaccine.
-
10) Fritekst, hvor relevant.
-
11) Ordinationens doseringskode, hvor denne foreligger.
-
12) Ordinationens indikationskode, hvor denne foreligger.
-
13) Ordinationens doseringens- og indikationstekst.
-
14) Ekspeditionstype.
-
15) Annullering af en receptekspedition, pga. fejludlevering eller returnering.
-
16) Rette egne fejlindberetninger, herunder efter anmodning fra Statens Serum Institut eller Sundhedsdatastyrelsen.