Regnskabet skal opfylde følgende krav:
-
1) Tilskudsmodtager skal anvende det regnskabsskema, som findes på Socialstyrelsens elektroniske ansøgningsportal.
-
2) Tilskuddet skal være opført som særskilt indtægtspost.
-
3) Tilskuddet skal være anvendt i projektperioden, som fremgår af tilskudsbrevet.
-
4) Udgifter, der er afholdt af tilskuddet, skal være specificeret på samme måde som det senest godkendte budget.
-
5) Væsentlige udgifter skal være yderligere specificeret, eventuelt tilskud fra anden side til samme projekt, eventuel medfinansiering samt eventuelle øvrige indtægter skal opføres som særskilte indtægtsposter.
Stk. 2 Regnskabet skal underskrives af tilskudsmodtager. Er tilskudsmodtager en selvejende institution eller forening, skal regnskabet underskrives af den, der ifølge vedtægten tegner institutionen eller foreningen.
Stk. 3 Socialstyrelsen kan indkalde grunddokumentation, herunder bilag, for de afholdte udgifter.