Med henblik på, at ansøgere, der ønsker at gøre brug af frit valg af botilbud efter servicelovens § 108, stk. 2, får bedre mulighed for at vurdere og sammenligne kommunernes serviceydelser, skal kommunalbestyrelsen sikre, at oplysninger, der fremgår af stk. 2 og 3, fremgår på en lettilgængelig måde.
Stk. 2 Brugerinformationen skal som minimum omfatte oplysning om:
-
1) Kommunens botilbud efter servicelovens § 108, herunder botilbud egnet til 2 personer.
-
2) Botilbuddenes størrelse og indretning.
-
3) Fællesfaciliteter i tilknytning til det enkelte botilbud.
-
4) Tilknyttet hjælp og antal fasttilknyttet plejepersonale.
-
5) Resultatet af eventuelle undersøgelser af kvaliteten.
-
6) Antal beboere på botilbuddet.
-
7) Botilbuddets værdier og normer.
-
8) Dagligdagens rytme.
-
9) Hvordan tilsyn med botilbuddet føres.
Stk. 3 Brugerinformationen skal som minimum omfatte følgende oplysninger om ventelisten, jf. § 11:
-
1) Antal ansøgere på ventelisten.
-
2) Gennemsnitlig ventetid på ventelisten.
-
3) Fordelingen af borgere fra hjemkommunen hhv. andre kommuner.
-
4) Antal fordelte ventelistepladser i det foregående kvartal.
-
5) Hvilke konsekvenser det kan få, hvis et botilbud afvises.
-
6) Om kommunalbestyrelsen har truffet beslutning om at afslå udefrakommende borgere optagelse på venteliste, jf. § 13.