Ved ansøgning, jf. § 12, nr. 1 og 2, skal ansøger oplyse:
-
1) Medievirksomhedens navn, CVR- og p-nummer, adresse og dato for mediets idriftsættelse.
-
2) Mediets navn i form af titel, station mv.
-
3) Kontaktperson samt dennes kontaktoplysninger.
-
4) Om mediet er anmeldt til Pressenævnet.
-
5) Om mediet modtager redaktionel produktionsstøtte for tilskudsåret 2020 i henhold til lov om mediestøtte.
-
6) Om medievirksomheden helt eller delvist er statsejet eller er omfattet af § 4, nr. 5.
-
7) Om medievirksomheden og mediet finansieres af offentlige midler og i givet fald med hvilken andel.
-
8) Om medievirksomheden på ansøgningstidspunktet har ansøgt om eller modtager kompensation for tabte annonceindtægter på anden vis, jf. § 9, stk. 1.
-
9) Såfremt medievirksomheden har ansøgt om eller modtager kompensation fra andre statslige kompensationsordninger i forbindelse med COVID-19, skal der indsendes dokumentation for de nærmere forhold vedrørende kompensationen, herunder fordeling efter § 9, stk. 3, nr. 4, kompensationens størrelse mv.
-
10) Såfremt medievirksomheden godtgøres for tab på anden vis som følge af COVID-19, herunder ved forsikringsdækning, andre offentlige refusioner, tilskud mv., som kan henføres til mediet, skal der oplyses herom.
-
11) Ansøger skal redegøre for eventuelle omkostningsbesparelser, som er realiseret som følge af COVID-19.
-
12) Ansøger skal i sin ansøgning anføre en opgørelse over mediets omsætning i referenceperioden og mediets omsætning i kompensationsperioden.
Stk. 2 Ansøger skal i sin ansøgning indsende en redegørelse for, hvorfor den forventede eller realiserede nedgang i annonceindtægten er en direkte følge af myndighedernes tiltag mod COVID-19.