Virksomheder, som modtager kompensation i henhold til § 1, stk. 2, 1. pkt., skal senest den 30. september 2021, jf. dog stk. 4, indsende følgende supplerende dokumentation:
-
1) Antallet af hjemsendte ansatte, jf. § 4, stk. 1, som følge af foranstaltninger, som har været nødvendige for at forebygge eller inddæmme udbredelse af Coronavirussygdom (COVID-19). Virksomheden skal indsende dokumentation for, at de ansatte har været sendt hjem uden arbejde. Hvis der er en faglig repræsentant i virksomheden, skal dokumentationen for, at den foreskrevne andel af virksomhedens ansatte har været hjemsendt uden arbejde, jf. bestemmelsens 1. og 2. pkt., attesteres af den faglige repræsentant. Efterreguleringen efter kapitel 5 vil dog gennemføres uden en attestation i følgende tilfælde:
-
a) Den faglige repræsentant indsender ikke en attestation som følge af, at repræsentanten vurderer, at virksomhedens indsendte oplysninger, jf. 1. og 2. pkt., om genindkaldelse og hjemsendelse af medarbejdere ikke er korrekte eller som følge af, at repræsentanten ikke er i besiddelse af tilstrækkelig viden til at kunne attestere.
-
b) Den faglige repræsentant ikke reagerer på anmodningen om attestation inden for 14 kalenderdage.
-
c) Den samlede proces for attestation ved den faglige repræsentant overskrider 28 kalenderdage.
-
-
2) Den faktiske periode, som medarbejderne var hjemsendt i uden at arbejde. Hvis der er forskel på varigheden af de ansattes faktiske hjemsendelse, herunder eventuelle afbrydelsesperioder efter § 3, stk. 6, anføres dette.
-
3) Virksomhedens aftaleretlige forpligtelse til at udbetale løn.
-
4) At virksomhedens lønudgifter for den enkelte ansatte ikke er kompenseret på anden vis i lønkompensationsperioden, herunder modtager anden offentlig refusion, jf. § 4, stk. 7 og 8.
-
5) At virksomheden ikke har foretaget afskedigelser begrundet i økonomiske forhold i perioden, der efter § 7, stk. 1, nr. 6, er ansøgt om lønkompensation for, jf. § 5, stk. 1-3.
-
6) Om virksomheden i kompensationsperioden har været omfattet af § 5, stk. 3, herunder perioden for eventuel lovligt varslet og iværksat hovedkonflikt, samt hvilke ansatte, der har været i konfliktramte stillingskategorier, og som virksomheden har modtaget lønkompensation for.
-
7) At virksomheden, omfattet af § 5, stk. 7, ikke har haft en omsætning i perioden, hvor virksomheden har haft forbud mod at holde åbent. Såfremt virksomheden har haft en periode med omsætning, jf. § 2, nr. 9, indsendes dokumentation herfor.
-
8) Dokumentation for de lønbestanddele, der indgår i § 2, nr. 5, litra a, 2. pkt. og litra b, 2. pkt., i de tilfælde, hvor virksomheden anmoder om lønkompensation for disse dele. Den indsendte dokumentation skal attesteres af en uafhængig, godkendt revisor. Attestationen skal foretages senest den 25. november 2021, eller 8 uger efter revisoren har fået adgang til dokumentationen.
Stk. 2 Virksomheder, som modtager kompensation i henhold til § 1, stk. 2, 2. pkt. eller § 1, stk. 3, skal senest den 28. februar 2023 indsende den i stk. 1 omtalte dokumentation.
Stk. 3 Virksomheder, som modtager kompensation i henhold til § 1, stk. 4, skal senest den 28. februar 2023 indsende den i stk. 1 omtalte dokumentation.
Stk. 4 For virksomheder der er omfattet af stk. 1 og 2, anvendes den af fristerne i stk. 1 eller 2, der udløber senest, med henblik på en samlet indrapportering fra virksomheden.