Bekendtgørelse om en ny midlertidig kompensationsordning for freelancere mv. med både A- og B-indkomst i økonomisk krise som følge af COVID-19 § 8

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 1170 af 14. juli 2020,
som ændret ved bekendtgørelse nr. 1431 af 24. september 2020, bekendtgørelse nr. 560 af 29. marts 2021, bekendtgørelse nr. 920 af 6. maj 2021, bekendtgørelse nr. 1389 af 17. juni 2021, bekendtgørelse nr. 1872 af 24. september 2021, bekendtgørelse nr. 2213 af 26. november 2021 og bekendtgørelse nr. 1348 af 22. september 2022

Ansøgning og dokumentation
§ 8

Ansøgning om kompensation skal indsendes til Erhvervsstyrelsen via den digitale indberetningsløsning »kompensation til freelancere mv.« senest den 30. november 2020.

Stk. 2 Opgørelsen af det kompensationsberettigede tab skal indsendes via den digitale indberetningsløsning i stk. 1. I indberetningsløsningen anfører ansøger i øvrigt de oplysninger, som fremgår af § 9.

Stk. 3 Freelanceren mv. skal i forbindelse med ansøgningen sandsynliggøre, at indkomsttabet sker som følge af udbruddet af COVID-19.