Fonden kan kræve udbetalte feriemidler, som modtageren ikke har krav på, jf. § 10, stk. 1 og 2, tilbagebetalt med en betalingsfrist på 4 uger fra opkrævningens dato.
Stk. 2 Ved opkrævning efter stk. 1 underretter fonden lønmodtager om, at opkrævningen kan sættes i bero, hvis lønmodtager sender dokumentation til fonden for, at der pågår behandling af indsigelser mod de indberettede tilgodehavende feriemidler, jf. § 3, stk. 1, 2. pkt., eller § 4, stk. 3, i lov om forvaltning og administration af tilgodehavende feriemidler. Opkrævning kan desuden sættes i bero, hvis lønmodtager har indsendt anmeldelse til Lønmodtagernes Garantifond, der omfatter krav på beregning og indberetning af tilgodehavende feriemidler, jf. § 4 a, i lov om Lønmodtagernes Garantifond.
Stk. 3 Modtager fonden ikke indbetaling af det opkrævede beløb indenfor den i stk. 1 nævnte frist, skal fonden sende en rykkerskrivelse med krav om indbetaling inden 4 uger.
Stk. 4 Modtager fonden ikke indbetaling af det opkrævede beløb indenfor den i stk. 3 nævnte frist, skal fonden sende en sidste rykkerskrivelse med krav om indbetaling inden 4 uger.