Bekendtgørelse om forvaltning af Digital Post fra offentlige afsendere § 12

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 2017 af 29. oktober 2021

Uåbnet post
§ 12

Hvis der på tidspunktet for registrering af en fritagelse fra tilslutning til Digital Post, jf. § 11, er uåbnet post i den fritagne persons digitale postkasse, oplyser kommunalbestyrelsen den pågældende herom. Kommunalbestyrelsen har ikke adgang til personens digitale postkasse og kan således ikke oplyse omfanget af uåbnet post, dets indhold eller hvilke myndigheder, der har afsendt digital post til personen.

Stk. 2 Hvis personen eller dennes repræsentant fremsætter ønske herom, sørger kommunalbestyrelsen for, at de seneste seks måneders uåbnede post bliver sendt videre til personens folkeregisteradresse. For personer, der er omfattet af § 15, stk. 4 eller 5, sendes den uåbnede post til den adresse, som personen oplyser.