Bekendtgørelse om forvaltning og administration af tilgodehavende feriemidler § 5

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 1599 af 12. december 2023

§ 5

Ved arbejdsgivers indsigelse mod indberetning af tilgodehavende feriemidler, jf. lovens § 3, stk. 1, 2. pkt., eller ved lønmodtagers orientering af fonden, jf. lovens § 4, stk. 3, eller når den korrigerende indberetning ikke modtages ved arbejdsgivers indberetning efter § 3, kan fonden fastsætte krav til form og indhold af dokumentationen for, at der er opnået enighed om opgørelsen af de tilgodehavende feriemidler, eller at der foreligger en dom eller afgørelse.

Stk. 2 Fonden skal modtage indberetning eller henvendelse efter stk. 1 inden for en frist på 4 måneder fra det tidspunkt, hvor dommen eller afgørelsen foreligger, eller fra det tidspunkt, hvor der er opnået enighed om opgørelsen af de tilgodehavende feriemidler. Fonden afviser indberetninger, der modtages efter fristens udløb.

Stk. 3 Fonden kan fastsætte en frist for arbejdsgivers eller lønmodtagers indsendelse af dokumentation efter stk. 1.

Stk. 4 Arbejdsgivers eller lønmodtagers indsigelse efter lovens § 3, stk. 1, 2. pkt., og § 4, stk. 3, skal indgives senest den 30. juni 2025, jf. dog stk. 5. Når indberetning eller orientering efter stk. 1 eller § 3 modtages i fonden efter 30. juni 2025, kan fonden fastsætte krav til dokumentation for, at der er gjort indsigelse senest den 30. juni 2025.

Stk. 5 Når der er sket førtidig udbetaling efter lovens § 17 a, stk. 1 eller 3, der har medført, at lønmodtager ikke længere har tilgodehavende feriemidler i fonden, kan arbejdsgiver efter den 28. februar 2022 ikke foretage indberetning, der reducerer indberettede tilgodehavende feriemidler. Stk. 1-4 finder tilsvarende anvendelse.