Bekendtgørelse om genopretningsplaner for pengeinstitutter, realkreditinstitutter, et skibsfinansieringsinstitut og fondsmæglerselskaber § 11

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 47 af 16. januar 2023

Indsendelse og opdatering af genopretningsplan
§ 11

Virksomheder, der er udpeget som systemisk vigtige, skal årligt indsende genopretningsplanen til Finanstilsynet senest den 1. oktober.

Stk. 2 Pengeinstitutter med en balance over 1 mia. kr., der ikke er udpeget som systemisk vigtige, og realkreditinstitutter, der ikke er udpeget som systemisk vigtige, skal årligt indsende genopretningsplanen til Finanstilsynet senest den 1. november.

Stk. 3 Pengeinstitutter med en balance på eller under 1 mia. kr. og fondsmæglerselskaber I skal indsende genopretningsplanen til Finanstilsynet, når virksomheden opdaterer genopretningsplanen.

Stk. 4 Virksomheder, der er udpeget som systemisk vigtige, øvrige realkreditinstitutter og øvrige pengeinstitutter med en balance over 1 mia. kr. skal, ud over stk. 1 og 2, opdatere og indsende genopretningsplanen til Finanstilsynet, hvis der sker ændringer af virksomhedens forretningsaktiviteter, finansielle situation, retlige eller organisatoriske struktur, der har væsentlig betydning for genopretningsplanen, eller hvis situationen i øvrigt nødvendiggør en ændring af denne.

Stk. 5 Finanstilsynet kan beslutte, at en genopretningsplan skal opdateres og indsendes til Finanstilsynet oftere end angivet i stk. 1-3, hvis Finanstilsynet finder det nødvendigt.