Bekendtgørelse om godkendelse af kontrolinstanser til godkendelse og efterprøvning af kvalitetsledelsessystemer for autoriserede og godkendte virksomheder på el-, vvs- og kloakinstallationsområdet og asbestområdet Kapitel 3

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 724 af 12. juni 2024

Kapitel 3 Indberetning til Sikkerhedsstyrelsen
§ 15

Kontrolinstansen er forpligtet til at anvende et digitalt dataindberetningssystem for kontrolinstanser, som Sikkerhedsstyrelsen stiller til rådighed.

Stk. 2 Kontrolinstansen skal indberette følgende oplysninger via det digitale dataindberetningssystem for kontrolinstanser:

  • 1) Virksomhedernes navne, adresser og CVR-numre.

  • 2) Kontrolinstansens data om virksomhederne indsamlet og registreret i forbindelse med alle typer af efterprøvninger hos virksomhederne.

  • 3) Kontrolinstansens forhåndsgodkendelser af kvalitetsledelsessystemer.

  • 4) Kontrolinstansens godkendelser af virksomhedernes kvalitetsledelsessystemer inden et år efter udstedelsen af autorisationen eller virksomhedsgodkendelsen på gasområdet.

  • 5) Kontrolinstansens bedømmelse efter efterprøvningsbesøg.

  • 6) Eventuelle afslag på og tilbagekaldelser af godkendelser af kvalitetsledelsessystemer.

  • 7) Ophør af kundeforholdet til en virksomhed.

Stk. 3 Kontrolinstansen har alene adgang til at se oplysninger om de virksomheder, der er tilknyttet den pågældende kontrolinstans. Ved en virksomheds skift af kontrolinstans har den nye kontrolinstans dog adgang til alle registrerede oplysninger om virksomheden fra dataindberetningssystemet.

§ 16

Ved anmodning skal kontrolinstansen stille følgende dokumentation til rådighed for Sikkerhedsstyrelsen:

  • 1) Materiale modtaget fra virksomheder.

  • 2) Resultater af gennemførte efterprøvninger.