Bekendtgørelse om godkendelse af private tvistløsningsorganer § 37

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 1151 af 30. september 2015

§ 37

Et privat tvistløsningsorgan skal udarbejde en årsrapport om aktiviteterne i det forløbne år og administrationen i øvrigt. Årsrapporten skal indeholde oplysninger om

  • 1) antallet af modtagne klager og typen af tvister klagerne har vedrørt,

  • 2) den procentvise andel af sager, der er indstillet, inden der er nået et resultat,

  • 3) den gennemsnitlige sagsbehandlingstid,

  • 4) systematiske eller væsentlige problemer, der forekommer hyppigt og fører til tvister mellem forbrugere og erhvervsdrivende. Sådanne oplysninger kan være ledsaget af anbefalinger til, hvordan sådanne problemer kan undgås eller løses,

  • 5) antal afviste klager, herunder den procentvise andel af afviste klager i forhold til hver af de afvisningsmuligheder, som tvistløsningsorganet har fået godkendt,

  • 6) andelen af sager, hvor forbrugeren har fået medhold,

  • 7) i hvilket omfang afgørelser efterleves, hvis dette vides, og

  • 8) oplysning om eventuel deltagelse i netværk, som samarbejder om grænseoverskridende tvister, og en vurdering af effektiviteten af dette.

Stk. 2 Tvistløsningsorganet afrapporterer årligt til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.