Et privat tvistløsningsorgan skal udarbejde en årsrapport om aktiviteterne i det forløbne år og administrationen i øvrigt. Årsrapporten skal indeholde oplysninger om
-
1) antallet af modtagne klager og typen af tvister klagerne har vedrørt,
-
2) den procentvise andel af sager, der er indstillet, inden der er nået et resultat,
-
3) den gennemsnitlige sagsbehandlingstid,
-
4) systematiske eller væsentlige problemer, der forekommer hyppigt og fører til tvister mellem forbrugere og erhvervsdrivende. Sådanne oplysninger kan være ledsaget af anbefalinger til, hvordan sådanne problemer kan undgås eller løses,
-
5) antal afviste klager, herunder den procentvise andel af afviste klager i forhold til hver af de afvisningsmuligheder, som tvistløsningsorganet har fået godkendt,
-
6) andelen af sager, hvor forbrugeren har fået medhold,
-
7) i hvilket omfang afgørelser efterleves, hvis dette vides, og
-
8) oplysning om eventuel deltagelse i netværk, som samarbejder om grænseoverskridende tvister, og en vurdering af effektiviteten af dette.
Stk. 2 Tvistløsningsorganet afrapporterer årligt til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.