Kapitel 5 Stamkort og opgavearkiv
Revisionsvirksomheden skal fastsætte politikker og procedurer, der sikrer, at der oprettes et stamkort for hver revisionskunde. Stamkortet skal i det mindste omfatte følgende oplysninger:
-
1) Navn, adresse og hjemsted.
-
2) Navn på den eller de revisorer, der er valgt til at udføre revisionsopgaven og har det endelige ansvar for afgivelse af revisionspåtegningen.
-
3) Navn på den eller de revisorer, der er valgt til at udføre erklæringsopgaven om bæredygtighedsrapportering og har det endelige ansvar for afgivelse af erklæringen om bæredygtighedsrapportering.
-
4) Vederlag i et givent regnskabsår for den udførte revisionsopgave, for erklæringsopgaven om bæredygtighedsrapportering og for andre ydelser til kunden.
Stk. 2 Stk. 1, nr. 1, 3 og 4, finder med de nødvendige tilpasninger anvendelse på erklæringsopgaver om bæredygtighedsrapportering for kunder, der ikke er revisionskunder.
Revisionsvirksomheden skal fastsætte politikker og procedurer, der sikrer, at der oprettes et opgavearkiv for hver enkelt revisionsopgave.
Stk. 2 Opgavearkivet skal indeholde fyldestgørende dokumentation, der dokumenterer grundlaget for den afgivne revisionspåtegning, jf. revisorlovens § 19 og for virksomheder af interesse for offentligheden rapportering efter artikel 10 og 11 i Europa-Parlamentets og Rådets forordning om specifikke krav til lovpligtig revision af virksomheder af interesse for offentligheden.
Stk. 3 Opgavearkivet skal endvidere som minimum indeholde dokumentation for:
-
1) Accept og fortsættelse af en revisionsopgave, jf. revisorlovens § 15 a.
-
2) Forberedelse af revisionen, jf. artikel 6 i Europa-Parlamentets og Rådets forordning om specifikke krav til lovpligtig revision af virksomheder af interesse for offentligheden.
-
3) Uregelmæssigheder, jf. artikel 7 i Europa-Parlamentets og Rådets forordning om specifikke krav til lovpligtig revision af virksomheder af interesse for offentligheden.
-
4) Kvalitetssikringsgennemgang, jf. artikel 8 i Europa-Parlamentets og Rådets forordning om specifikke krav til lovpligtig revision af virksomheder af interesse for offentligheden.
Stk. 4 Samlingen af det endelige opgavearkiv skal afsluttes senest 60 dage efter underskrivelsen af revisionspåtegningen.
Stk. 5 Dokumentationen skal opbevares i 5 år fra tidspunktet for underskrivelsen af revisionspåtegningen.