Bekendtgørelse om godkendte revisorers og revisionsvirksomheders tilrettelæggelse af arbejdet § 6

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 519 af 24. maj 2024

§ 6

Revisionsvirksomheden skal fastsætte politikker og procedurer, der sikrer, at der oprettes et stamkort for hver revisionskunde. Stamkortet skal i det mindste omfatte følgende oplysninger:

  • 1) Navn, adresse og hjemsted.

  • 2) Navn på den eller de revisorer, der er valgt til at udføre revisionsopgaven og har det endelige ansvar for afgivelse af revisionspåtegningen.

  • 3) Navn på den eller de revisorer, der er valgt til at udføre erklæringsopgaven om bæredygtighedsrapportering og har det endelige ansvar for afgivelse af erklæringen om bæredygtighedsrapportering.

  • 4) Vederlag i et givent regnskabsår for den udførte revisionsopgave, for erklæringsopgaven om bæredygtighedsrapportering og for andre ydelser til kunden.

Stk. 2 Stk. 1, nr. 1, 3 og 4, finder med de nødvendige tilpasninger anvendelse på erklæringsopgaver om bæredygtighedsrapportering for kunder, der ikke er revisionskunder.