Apotekere skal ved tilskudsårets afslutning eller ved borgerens opsigelse, jf. § 7, udlevere eller fremsende en opgørelse til borgeren, som skal indeholde oplysning om tilskudsberettigede lægemiddelkøb i det forgangne tilskudsår eller indtil opsigelsesdatoen, modtagne betalinger via henstandsordningen og eventuelle differencer mellem tilskudsberettigede lægemiddelkøb og borgerens indbetalinger.
Stk. 2 Apotekere skal udbetale eventuelle differencer, som er i borgerens favør, samtidig med udlevering eller fremsendelse af opgørelsen efter stk. 1. Differencer i apotekerens favør skal borgeren indbetale senest en måned efter apotekerens udlevering eller fremsendelse af opgørelsen over tilskudsberettigede lægemiddelkøb og borgerens indbetalinger via henstandsordningen.
Stk. 3 Modtager apotekeren ikke betaling fra borgeren efter stk. 2, skal apotekeren rykke borgeren mindst to gange.