Bekendtgørelse om indberetning af covid-19-relateret indtægt Kapitel 3

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 712 af 26. april 2021

Kapitel 3 Kontrol
Indhentelse af oplysninger fra arbejdsgiver
§ 9

Til kontrol af indberetningen kan Udbetaling Danmark uden samtykke fra borgeren anmode en arbejdsgiver om oplysninger om den ansatte pensionists eller dennes eventuelle ægtefælles eller samlevers ansættelsesforhold, såfremt den pågældende har indberettet covid-19-relateret merindtægt til Udbetaling Danmark.

Stk. 2 Arbejdsgiveren har pligt til at videregive relevante og nødvendige oplysninger efter stk. 1.

Ikrafttræden
§ 10

Bekendtgørelsen træder i kraft den 27. april 2021.