Foreninger og investeringsforvaltningsselskaber skal give Finanstilsynet meddelelse om aftaler om delegation af:
-
1) Opgaver i forbindelse med kollektiv porteføljepleje, herunder
-
a) porteføljepleje
-
b) investeringsanalyse og -rådgivning
-
-
2) Administration
-
a) juridisk bistand
-
b) registrering af handelstransaktioner m.v.
-
c) bogføring og udarbejdelse af regnskaber
-
d) kundeforespørgsler
-
e) værdi- og prisfastsættelse af aktiver
-
f) beregning af indre værdi, emissions- og indløsningskurser
-
-
3) Andre væsentlige opgaver
Stk. 2 Meddelelsen i henhold til stk. 1 skal indeholde følgende:
-
1) Foreningens eller investeringsforvaltningsselskabets navn, adresse og FT nummer.
-
2) En eventuel afdelings navn, adresse og FT afdelingsnummer.
-
3) Aftalepartens navn og adresse.
-
4) Den kompetente myndighed, der fører tilsyn med aftaleparten.
-
5) Den dato på hvilken foreningens eller investeringsforvaltningsselskabets bestyrelse eller personer, som bestyrelsen konkret har bemyndiget hertil, har indgået aftalen.
-
6) Længden på aftalens opsigelsesvarsel.
-
7) Et eventuelt kompensationsbeløb, hvis foreningen eller investeringsforvaltningsselskabet opsiger aftalen med øjeblikkelig virkning, jf. § 46, stk. 2, i lov om investeringsforeninger m.v., og § 104, stk. 2, i lov om finansiel virksomhed.
-
8) Oplysning om, hvorvidt aftalen er en ny aftale eller ændring af en eksisterende aftale.
-
9) Kort beskrivelse af aftalens væsentligste indhold og for aftaler om investeringsrådgivning oplysning om hvem, der træffer investeringsbeslutningerne.