A-kasserne skal have beskrivelser af deres it-systemer. Beskrivelserne skal altid være ført ajour. A-kasserne skal også have ajourførte beskrivelser for brugen af it-systemerne.
Stk. 2 Beskrivelserne skal som minimum indeholde
-
1) oplysninger om, hvilke funktioner it-systemerne varetager,
-
2) oplysninger om, hvilke data der foreligger ved de enkelte funktioner,
-
3) beskrivelse af de automatiske kontroller, som it-systemerne varetager, og
-
4) oplysning om, hvilke lister it-systemerne kan udskrive, og hvordan disse anvendes i a-kassens administration og interne kontrolarbejde.
Stk. 3 Kravene til beskrivelsen gælder også for a-kasser, der bruger en databehandler.
Stk. 4 Hvis flere a-kasser bruger et fælles it-system, skal a-kasserne oplyse, om den enkelte a-kasse bruger hele systemet eller kun dele heraf.
Stk. 5 Hvis en a-kasse kun bruger dele af et it-system, skal den oplyse, hvilke dele den bruger.