Direktionen skal sikre, at der er fornøden dokumentation for virksomhedens aktiviteter, herunder at der er forretningsgange for
-
1) i hvilket omfang beslutninger, beføjelser, udførte opgaver og forretninger samt opståede hændelser skal dokumenteres,
-
2) i hvilken form dokumentationen skal ske,
-
3) hvorledes der sikres tilgængelighed til dokumentationen,
-
4) hvor længe dokumentationen skal opbevares, og
-
5) hvis relevant, til hvem dokumentationen kan og skal videregives.
Stk. 2 Direktionen i et gruppe 2-forsikringsselskab skal sikre, at det klart fremgår af de i § 13 nævnte forretningsgange mv.
-
1) hvilke opgaver der skal udføres,
-
2) hvordan opgaverne skal udføres,
-
3) i hvilket omfang udførte opgaver skal dokumenteres,
-
4) i hvilken form dokumentationen skal ske,
-
5) hvor dokumentationen skal opbevares,
-
6) hvor længe dokumentationen skal opbevares,
-
7) til hvem dokumentationen skal videregives, og
-
8) hvor tidligere udarbejdet dokumentation kan findes.
Stk. 3 Dokumentationen, jf. stk. 1, skal foreligge enten skriftligt eller elektronisk.