Godkendelsesindehaveren skal meddele godkendelsessekretariatet forhold, som kan have betydning for, om den godkendte byggevare overholder betingelserne i denne bekendtgørelse.
Stk. 2 Hvis godkendelsessekretariatet på den baggrund eller på anden vis er blevet bekendt med sådanne forhold, skal godkendelsessekretariatet meddele godkendelsesindehaveren, at en godkendelse tilbagekaldes, bortfalder eller skal revideres, hvis:
-
1) der fastsættes supplerende bestemmelser, ændres eller ophæves bestemmelser på det pågældende område,
-
2) den godkendte byggevare ændres, og ændringen har betydning for forhold, som er omfattet af godkendelsen,
-
3) det ved det gennemførte tilsyn, eller på anden måde påvises, at den godkendte byggevare ikke længere opfylder de stillede betingelser, eller
-
4) brugen af den godkendte byggevare har uacceptable virkninger for byggevaren eller dens omgivelser.
Stk. 3 Godkendelser udstedt i henhold til § 5 kan endvidere revideres eller tilbagekaldes af godkendelsessekretariatet, hvis godkendelsesindehaveren ikke opfylder de fastsatte vilkår for opretholdelse af godkendelsen, f.eks. om egenkontrol, jf. § 9, stk. 2.