Kapitel 15 Dokumenter og data til ajourføring af matriklen
En sag om matrikulær forandring skal ved indsendelse til Geodatastyrelsen indeholde data til ajourføring af matriklen samt de dokumenter m.v., der skal foreligge for Geodatastyrelsen, før en matrikulær forandring kan registreres i matriklen.
Stk. 2 Sagen og dens indhold skal være udfærdiget på digital form og i overensstemmelse med standarder og snitflader godkendt af Geodatastyrelsen.
Stk. 3 Data til ajourføring af matriklen skal være udfærdiget på grundlag af et udtræk af matriklen, der ved indsendelsen til Geodatastyrelsen er aktuelt.
Stk. 4 Sagen skal indsendes til Geodatastyrelsen sammen med en registreringsanmodning, der er forsynet med en digital signatur afgivet af en praktiserende landinspektør eller assistent med landinspektørbeskikkelse.
Stk. 5 På kort, måleblad med tilhørende koordinatliste og skematisk redegørelse samt erklæringer afgivet af en landinspektør, skal navnet være anført på den landinspektør med beskikkelse og ansvarsforsikring, som er ansvarlig for dokumentet. Disse dokumenter skal også være forsynet med en digital signatur afgivet af en praktiserende landinspektør eller assistent med landinspektørbeskikkelse.
Stk. 6 Indsendelse af supplerende dokumenter til en sag er også omfattet stk. 5.