Bekendtgørelse om medlemskab, bidragspligt, beregning og indberetning af bidrag til Arbejdsmarkedets Tillægspension § 8

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 1621 af 12. december 2023

Indberetning
§ 8

Arbejdsgiver indberetter én gang om måneden til indkomstregistret det samlede ATP-bidrag, der skal indbetales til Arbejdsmarkedets Tillægspension for hver enkelt lønmodtager. Ved indberetning til indkomstregisteret skal arbejdsgiveren oplyse det samme CVR/SE-nummer, som anvendes ved indbetaling af ATP-bidrag, jf. § 1.

Stk. 2 Pligt til at indberette ATP-bidrag, jf. stk. 1 påhviler enhver arbejdsgiver, som er indberetningspligtig efter lov om et indkomstregister, og som beskæftiger lønmodtagere omfattet af lov om Arbejdsmarkedets Tillægspension.

Stk. 3 Offentlige arbejdsgivere, der har beskæftiget lønmodtagere omfattet af B-, C-, D-, E- eller F-satsen, skal oplyse til indkomstregistret, at bidraget er opgjort efter B-, C-, D-, E- eller F-satsen, jf. § 3, stk. 1, nr. 7, i lov om et indkomstregister. Har en lønmodtager været omfattet af flere forskellige satser (A-, B-, C-, D-, E- eller F-satsen, jf. bilag 1-6), skal bidragene oplyses hver for sig.

Stk. 4 I forbindelse med ophør af en virksomhed eller ejerskifte oplyses ATP-bidrag for tiden, indtil ophøret eller ejerskiftet efter reglerne i stk. 1-3.