Reklame i fjernsynet skal indeholde følgende oplysninger:
-
1) Lægemidlets navn.
-
2) Virkning.
-
3) Væsentlige bivirkninger.
-
4) En udtrykkelig opfordring til at læse oplysningerne i indlægsseddelen eller på emballagen.
-
5) En udtrykkelig opfordring til at læse mere om lægemidlet på den pågældende fjernsynskanals tekst-tv og på internettet. Indehaveren af markedsføringstilladelsen til lægemidlet skal publicere alle de oplysninger, der er nævnt i § 5, på tekst-tv og internettet.
-
6) Sidetal på tekst-tv og internetadresse, hvor de i nr. 5 nævnte oplysninger er publiceret.
Stk. 2 De i stk. 1, nr. 1-5, nævnte oplysninger skal enten angives i letlæselig tekst på skærmen eller speakes.
Stk. 3 De i stk. 1, nr. 6, nævnte oplysninger skal angives i letlæselig tekst på skærmen.
Stk. 4 Bestemmelserne i stk. 1, nr. 1-4, gælder også for reklame, der vises på monitorer i apoteker eller andre butikker, der sælger lægemidler, under forudsætning af, at der er gratis adgang til internettet fra en PC, informationsstander e.l. i apoteks- eller butikslokalet. Reklamen skal endvidere indeholde følgende:
-
1) En udtrykkelig opfordring til at læse mere om lægemidlet på internettet. Indehaveren af markedsføringstilladelsen til lægemidlet skal publicere alle de oplysninger, der er nævnt i § 5, på internettet.
-
2) Internetadresse, hvor de i nr. 1 nævnte oplysninger er publiceret.
-
3) Oplysning om, at der er gratis adgang til internettet fra en PC, informationsstander e.l. i apoteks- eller butikslokalet.
Stk. 5 Alle de i stk. 4 nævnte oplysninger skal angives i tekst på skærmen.