Bekendtgørelse om revisionens gennemførelse i Arbejdsmarkedets Tillægspension, Arbejdsmarkedets Erhvervssikring og LD Fonde § 17

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 1346 af 23. november 2023

§ 17

Har bestyrelsen ikke oprettet en intern revision i medfør af § 25 p, stk. 4, i lov om Arbejdsmarkedets Tillægspension, § 66, stk. 4, i lov om arbejdsskadesikring eller § 9, stk. 4, i lov om Lønmodtagernes Dyrtidsfond, skal bestyrelsen mindst én gang om året drøfte behovet for at oprette en intern revision under hensyntagen til virksomhedens kompleksitet, herunder hvorvidt virksomheden outsourcer og insourcer aktiviteter. Bestyrelsens beslutning skal fremgå af bestyrelsens forhandlingsprotokol.

Stk. 2 Har virksomheden oprettet en intern revision, finder bestemmelserne vedrørende den interne revision anvendelse.

Stk. 3 For koncerner finder stk. 1 og 2 tilsvarende anvendelse.