Bekendtgørelse om revisionens gennemførelse i Arbejdsmarkedets Tillægspension, Arbejdsmarkedets Erhvervssikring og LD Fonde § 5

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 1346 af 23. november 2023

Den eksterne revisions protokol
§ 5

Den eksterne revision skal føre en revisionsprotokol til brug for bestyrelsen og et eventuelt revisionsudvalg i virksomheden, samt for bestyrelserne i dattervirksomheder med hjemsted i Danmark. I protokollen skal den eksterne revision redegøre for revisionen, der er udført i løbet af året, som kan danne grundlag for revisionsmæssige delkonklusioner. Den eksterne revision skal fremlægge protokollen på alle bestyrelsesmøder, og alle tilføjelser skal underskrives af den samlede bestyrelse, eventuelle eksterne revisionsudvalgsmedlemmer, ekstern revision og revisionschefen.

Stk. 2 Den eksterne revision skal redegøre for typen, omfanget og konklusionen for udført revisionsarbejde i forbindelse med årsregnskabet i protokollatet. Den eksterne revision skal heri beskrive fordelingen af arbejde mellem intern revision og ekstern revision.

Stk. 3 Den eksterne revision skal nævne væsentlige regnskabsmæssige og revisionsmæssige bemærkninger i de enkelte dattervirksomheder i protokollatet vedrørende årsregnskabet for moderselskabet.

Stk. 4 Virksomheden skal indsende en kopi af protokollatet for årsregnskabet til Finanstilsynet samtidig med, at virksomheden indsender en kopi af den bestyrelsesgodkendte årsrapport. Virksomheden skal indsende dette uden ugrundet ophold efter bestyrelsens godkendelse af årsrapporten, og senest inden for tidsfrister angivet i § 25 l i lov om Arbejdsmarkedets tillægspension, § 65 j i lov om arbejdsskadessikring og § 8 k i lov om Lønmodtagernes Dyrtidsfond.