Bekendtgørelse om særskilte moduler Kapitel 3

Denne konsoliderede version af bekendtgørelse om særskilte moduler er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 1793 af 27. december 2018,
som ændret ved bekendtgørelse nr. 2689 af 28. december 2021, bekendtgørelse nr. 107 af 24. januar 2022, bekendtgørelse nr. 1630 af 28. december 2022 og bekendtgørelse nr. 1837 af 28. december 2023

Kapitel 3 Særskilte modulers indhold og mål for læringsudbytte m.v.
§ 4

Uddannelsesinstitutionen fastsætter det særskilte moduls indhold og mål for læringsudbytte i en kursusbeskrivelse med angivelse af modulets fagområde, navn eller benævnelse, uddannelsesniveau, antal undervisningstimer, undervisnings- og arbejdsformer og ECTS-point.

Stk. 2 Kursusbeskrivelsen skal tillige indeholde faglige forudsætninger for deltagelse i modulet samt udvælgelseskriterier i tilfælde af, at institutionen ikke vil optage alle ansøgere.

§ 5

Adgangskravene til særskilte moduler følger adgangskravene til det pågældende moduls uddannelsesniveau, jf. § 3, stk. 6, nr. 2, og eventuelle faglige forudsætningskrav.

§ 6

Det særskilte modul skal afsluttes med en intern eller ekstern prøve eller anden bedømmelse. Bedømmelsen foretages efter reglerne i bekendtgørelse om karakterskala og anden bedømmelse ved uddannelser på Uddannelses- og Forskningsministeriets område (Karakterbekendtgørelsen).

Stk. 2 Det særskilte modul følger i øvrigt i videst muligt omfang de gældende regler om prøver og anden selvstændig bedømmelse for deltidsuddannelser for det fagområde, som modulet hører under, jf. § 3, stk. 6, nr. 1.