I datacentraler, der har en intern systemrevision, skal systemrevisionsarbejdet udføres i overensstemmelse med god revisorskik og i henhold til en systemrevisionsaftale mellem den eksterne systemrevision og systemrevisionschefen. Systemrevisionsaftalen skal som minimum indeholde følgende:
-
1) En overordnet beskrivelse af hvilke systemrevisionsopgaver der skal udføres, og hvilke af disse opgaver der påhviler henholdsvis den eksterne systemrevision og den interne systemrevision.
-
2) Retningslinjer for samarbejdet mellem den eksterne systemrevision og den interne systemrevision, herunder det arbejde den eksterne og interne systemrevision skal udføre i forbindelse med kontrol af systemrevisionsarbejdet.
-
3) En beskrivelse af hvordan, og i hvilket omfang, der udveksles oplysninger mellem den interne systemrevision og den eksterne systemrevision om den udførte systemrevision.
-
4) Retningslinjer for samarbejdet med
-
a) intern og ekstern revision i tilsluttede virksomheder, og
-
b) intern og ekstern systemrevision i andre datacentraler, der er omfattet af denne bekendtgørelse.
-