Kapitel 5 Øvrige tilladelsesvilkår
Tilladelseshaveren må ikke sælge sendetiden.
Reklamer og sponsorerede programmer m.v. kan indgå i programvirksomheden efter reglerne i radio- og fjernsynslovens kapitel 11, jf. dog stk. 2 og 3.
Stk. 2 Reklamer på radiokanalen, jf. § 9, stk. 1 og 2, og ved internetbaseret on demand tilrådighedsstillelse, jf. § 10, stk. 1 og 2, må kun udsendes i blokke, som skal placeres mellem programmerne.
Stk. 3 Reklamer på radiokanalen må højst udgøre 12 minutter pr. døgn.
Stk. 4 Tilladelseshavers hjemmeside kan indeholde reklamer.
Tilladelseshaver skal som minimum afsætte 20 pct. af programbudgettet for de programmer, der ikke er nyhedsprogrammer, til indkøb fra eksterne producenter og tilvejebringelse ved entreprise.
Stk. 2 Til opfyldelse af kravet kan programmer produceres som co-produktioner mellem tilladelseshaver og de eksterne producenter. Co-produktioner medregnes ved opgørelsen af opfyldelse af kravet proportionalt med tilladelseshavers finansieringsandel.
Tilladelseshaver skal sende beredskabsmeddelelser i henhold til bestemmelser i radio- og fjernsynsloven eller bestemmelser fastsat i medfør af loven herom.
Ved en eventuel lukning af de analoge FM-signaler i tilladelsesperioden, skal tilladelseshaveren uden kompensation acceptere, at FM-sendemulighederne bortfalder fra det givne tidspunkt.
Stk. 2 Tilladelseshaveren må uden kompensation acceptere eventuelle andre ændringer end de i stk. 1, nævnte i relation til sendemuligheder og signaler.
Stk. 3 Ved en eventuel lukning af DAB-sendenettet i tilladelsesperioden, skal tilladelseshaveren uden kompensation acceptere, at DAB-sendemulighederne bortfalder fra det givne tidspunkt.
Stk. 4 Tilladelseshaveren må uden kompensation acceptere eventuelle andre ændringer end de i stk. 3, nævnte i relation til sendemuligheder og signaler, herunder overgang til anden standard for digital radio.