En virksomhed skal senest ved udstationeringens begyndelse indsende en udstationeringserklæring til Færdselsstyrelsen ved hjælp af en flersproget standardformular i den offentlige brugerflade, der er forbundet til informationssystemet for det indre marked, som er oprettet ved Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) nr. 1024/2012 af 25. oktober 2012 om administrativt samarbejde via informationssystemet for det indre marked og om ophævelse af Kommissionens beslutning 2008/49/EF (»IMI-forordningen«).
Stk. 2 Udstationeringserklæringen, der er nævnt i stk. 1, skal indeholde følgende oplysninger:
-
1) Virksomhedens identitet, herunder nummeret på fællesskabstilladelsen, hvis dette nummer foreligger.
-
2) Kontaktoplysninger på transportlederen eller andre kontaktpersoner i virksomheden, som Færdselsstyrelsen kan kontakte, og som kan fremsende og modtage dokumenter eller meddelelser.
-
3) Førerens identitet og bopælsadresse og nummeret på dennes kørekort.
-
4) Startdatoen for førerens ansættelseskontrakt og den ret, der finder anvendelse på den.
-
5) Udstationeringens planlagte start- og slutdato.
-
6) Nummerpladerne på motorkøretøjerne.
-
7) Om de udførte transporttjenester er befordring af gods, befordring af passagerer, international transport eller cabotagekørsel.
Stk. 3 Virksomheden skal via den offentlige brugerflade, der er forbundet til informationssystemet for det indre marked, sørge for, at oplysningerne nævnt i stk. 2, nr. 1-7, er ajourførte.