Bestyrelsen består af formanden for repræsentantskabet som formand og 12 andre medlemmer, der vælges blandt repræsentantskabets medlemmer, og som udpeges i overensstemmelse med reglerne i lov om Arbejdsmarkedets Tillægspension.
Stk. 2 Bestyrelsens medlemmer udpeges for tre år ad gangen. Finder udpegning sted i løbet af en periode, gælder den kun til udløb af funktionsperioden i repræsentantskabet. Genvalg kan finde sted.
Stk. 3 Bestyrelsen fastsætter forretningsordenerne for repræsentantskabet, bestyrelsen og forretningsudvalget.
Stk. 4 Bestyrelsen fastsætter vederlaget til direktøren, den ansvarshavende aktuar og revisionschefen.
Stk. 5 Bestyrelsen afholder ordinære møder i overensstemmelse med sin forretningsorden og i øvrigt, når det begæres af et bestyrelsesmedlem, direktøren, revisionen, den interne revisionschef, Chief Compliance Officer, Chief Risk Officer eller den ansvarshavende aktuar.
Stk. 6 Bestyrelsen skal lede administrationen af Arbejdsmarkedets Tillægspension i overensstemmelse med reglerne i lov om Arbejdsmarkedets Tillægspension og det anmeldte pensions- og hensættelsesgrundlag.
Stk. 7 Bestyrelsen skal forvalte Arbejdsmarkedets Tillægspensions midler således, at medlemmernes interesser varetages bedst muligt.
Stk. 8 Bestyrelsen ansætter direktøren, andet ledende personale, den ansvarshavende aktuar og den interne revisionschef og fastsætter retningslinjer for deres arbejde, herunder også for den løbende anbringelse af fondsmidler.
Stk. 9 Bestyrelsen godkender pensions- og hensættelsesgrundlaget for Arbejdsmarkedets Tillægspension, vedtager en bonuspolitik og træffer beslutning om tilskrivning af bonus.
Stk. 10 Over forhandlingerne føres en protokol, der på det følgende møde underskrives af medlemmerne.