Undervisningen i børnehaveklasser gives overvejende i form af leg og andre udviklende aktiviteter. Det tilstræbes at gøre børnene fortrolige med skolens daglige liv.
Stk. 2 Indholdet i undervisningen i børnehaveklassen skal mindst omfatte følgende kompetenceområder:
-
1) Sprog.
-
2) Matematisk opmærksomhed.
-
3) Naturfaglige fænomener.
-
4) Kreative og musiske udtryksformer.
-
5) Krop og bevægelse.
-
6) Engagement og fællesskab.
Stk. 3 Børne- og undervisningsministeren fastsætter nærmere regler om indholdet i børnehaveklassen, herunder om formål, kompetencemål, færdigheds- og vidensområder, ud fra hvilke undervisningen skal tilrettelægges, og opmærksomhedspunkter for børnehaveklassen og obligatorisk sprogvurdering i starten af børnehaveklassen, herunder anvendelse af det nationale sprogvurderingsredskab, jf. dog § 11 a.