- Side 77 -
...eller institutioner uden for tilsynet. Det indeholdt ikke oplysninger som omhandlet i offentlighedslovens § 11, stk. 1 (nu § 28), eller forvaltningslovens § 12, stk. 2. Ankenævnet anså det herefter for at være et internt arbejdsdokument, der er undtaget fra aktindsigt efter offentlighedslovens § 7 (nu § 23, stk. 1) og forvaltningslovens § 12, stk. 1.
(...)
- Side 78 -
...forvejen over dokumenterne på en sag. Da Erhvervsstyrelsens IT-system ifølge det oplyste ikke kan generere en journalliste, og da et sådant dokument derfor ikke foreligger i sagen, tiltrædes det, at der ikke er meddelt aktindsigt heri. Erhvervsankenævnet tiltræder herefter, at der af Erhvervsstyrelsen alene er meddelt aktindsigt i det skete omfang.«
- Side 86 -
I kendelse af 23. juni 2017, j.nr. 17/00975, meddelte Finanstilsynet ikke aktindsigt i tilsynets interne e-mailkorrespondance samt oplysninger om andre fonde, jf. forvaltningslovens §§ 9, 10, 12 og 14 a. Erhvervsankenævnet udtalte:
(...)
...modtaget under sagen. Da de dokumenter, som Finanstilsynet ikke har meddelt aktindsigt i, ikke indeholder oplysninger om sagens faktiske grundlag, som er relevante for sagens afgørelse, jf. nærmere forvaltningslovens § 14 a, tiltræder ankenævnet, at Finanstilsynet alene har meddelt aktindsigt i det omfang, det er sket ved den påklagede afgørelse.«