- Side 226 -
...til almindelig dokumentoffentlighed.696696. Smh. forvaltningslovens § 9, stk. 5, og offentlighedslovens § 35. Den bedre retsstilling viser sig også ved, at partens begæring om aktindsigt efter forvaltningslovens kap. 4 har suspensiv virkning for sagens afgørelse og i et vist omfang også for klagefrister.697697. Jf. forvaltningslovens §§ 9 b og 17.
- Side 235 -
...forebyggelse og opklaring af lovovertrædelser og lign., hensynet til det gennemførelse af offentlig kontrol-,735735. I FOB 2004.346 (og 57) var kontrolhensynet ikke tilstrækkeligt tungtvejende til, at navnet på en anmelder af en skatteyder kunne tilbageholdes. regulerings- og planlægningsvirksomhed samt hensynet til det offentliges økonomiske inter-
(...)
- Side 236 -
...landsretten må beskrivelsen af hendes helbredstilstand dog antages at svare til, hvad der er forholdsvis almindeligt for en person, der er sygemeldt som følge af en krisetilstand efter en uansøgt afskedigelse. Der må endvidere lægges vægt på, at den påtænkte afgørelse om bortfald af dagpengerefusion var bebyrdende for vuggestuen, at vuggestuens ledelse, der
(...)
- Side 240 -
...tænkes ganske særlige omstændigheder, hvor selv oplysningen om, at visse oplysninger er tilbageholdt, ikke bør videregives. Dette kan således i sjældne tilfælde ske af hensyn til den pågældende part selv.755755. Jf. Vejledning nr. 11740 af 4. december 1986 om forvaltningsloven, pkt. 83-86. Smh. hvad der gælder efter sundhedslovens kap. 8 (§ 37, stk. 3).