- Side 177 -
...væsentligste er opbygget på tilsvarende måde, dog med mindre forskelle, fx i eksemplerne på beskyttede offentlige interesser. Jf. nærmere s. 203 og 224. Afvejningen skal foretages for hver enkelt oplysning, der behandles. De interesser, der kan beskyttes, er både den dataansvarliges og tredjemands interesser, herunder bl.a. privates forretningshemmelig-
- Side 220 -
...alligevel skal udleveres.259259. Dog kan oplysningerne stadig undtages efter forvaltningslovens §§ 15-15 b, jf. nedenfor. Dette medfører, at de faktiske oplysninger, der indgår fx i et internt dokument, skal udleveres. Gennemførelsen af aktindsigten kan her enten ske ved, at den øvrige del af dokumentet overstreges el.lign., eller at de faktiske op-
- Side 223 -
...aktindsigt i dokumentets øvrige indhold, jf. § 15 c. Dette gælder dog ikke, hvis hensynene i §§ 15-15 b vil blive prisgivet, hvis den delvise aktindsigt herved giver en klart vildledende information (et forvrænget billede af sagen eller oplysningerne) eller giver et uforståeligt meningsindhold.268268. Jf. også lovforslag L 144 2012-13, s. 106 (ad § 34).
(...)
- Side 224 -
...findes at burde vige for afgørende hensyn til udenrigspolitiske interesser mv., jf. § 15 a, stk. 2. Bestemmelsen kan bl.a. bruges på tilfælde, hvor danske myndigheder har forberedt forhandlinger med andre lande mv. Det skal dog generelt bemærkes, at det formentlig vil være sjældent, at der indgår oplysninger omfattet af § 15 a i parters afgørelsessager.
- Side 252 -
...2009 15-1 (om aktindsigt i statsministerens potentielle udnævnelse som NATO-generalsekretær) og FOB 2021-32. I visse sager i forbindelse med varetægtsfængsling og fuldbyrdelse af straf kan begrundelsen begrænses til en henvisning til retsgrundlaget, jf. § 24, stk. 3, 1. pkt. Både hovedhensyn bag skønsudøvelse og henvisning til faktum kan udelades.