- Side 527 -
...interesseafvejningen efter forvaltningslovens § 15 b har fået et andet udfald, end en bedømmelse efter 1985-offentlighedslovens § 13 ville have fået. Det bemærkes herved, at forvaltningslovens § 15 b forudsætter, at kun afgørende (ikke blot væsentlige) hensyn udelukker partsaktindsigt, jf. Mohammad Ahsan, Offentlighedsloven med kommentarer, 3. udg., s. 755 f.
- Side 571 -
...1985-offentlighedslovens § 13, stk. 1, nr. 3, efter omstændighederne kunne anvendes til at undtage oplysninger vedrørende det internationale samarbejde om forfølgelse af lovovertrædelser såsom Europol- og Interpol-samarbejdet, jf. Niels Fenger, Forvaltningsloven med kommentarer, 2. udg., s. 489, vedrørende den tilsvarende bestemmelse i forvaltningslovens § 15 b, nr. 1.
- Side 573 -
...begrunde et afslag på egenacces efter de nævnte regler i databeskyttelsesforordningen og databeskyttelsesloven samt offentlighedsloven, svarer til de hensyn, der efter forvaltningsloven kan begrunde et afslag på partsaktindsigt, har den praksis, der knytter sig til § 15 b, relevans i forhold til den anmeldtes adgang til indsigt i anmelderens identitet.